typograficzne-klimaty-uczciwosc

Typograficzne klimaty – uczciwość

Design / Ewa Brzozowska / 1 sierpnia 2014

Uczciwość to cecha, która powinna być domeną każdego przedsiębiorstwa. Fonty, które pozwalają nabrać identyfikacji taki wydźwięk charakteryzują się przede wszystkim neutralnością stylu. Jak dobrzy przyjaciele, typografia i kolor, tworzące klimat uczciwości, odrzucają wszelkie sztuczki i wybiegi, stawiając na bezpośredniość i szczerość. Uczciwy projekt przekazuje treści swobodnie, jest autentyczny i wiarygodny.

font-nie-czcionka

Font, nie czcionka – czyli podstawowe pojęcia typografii

Design / Ewa Brzozowska / 15 lipca 2014

Czcionka – prawdopodobnie najczęściej błędnie używane określenie w grafice komputerowej. Dla „laików” czcionka jest wszystkim co związane z wyglądem tekstu, ma rozmiar, kolor, kształt, wszystko czego można się czepić ;) Mało kto jednak zdaje sobie sprawę z tego, że w takich przypadkach to wcale nie o czcionce mowa. Warto więc poznać zestawienie trzech podstawowych typograficznych określeń – font, czcionka i krój pisma (typeface).

romantyzm

Typograficzne klimaty – Romantyzm

Design / Ewa Brzozowska / 24 czerwca 2014

Romantyzm, wraz z kojarzącą się z nim namiętnością, urokiem i elegancją ma kilka bardzo charakterystycznych cech. Faliste linie z nadmiernie uwydatnionymi detalami, grubsze kreski, zaokrąglone zakończenia oferują odbiorcom coś, co może ich pochłonąć – jak uczucie do ukochanej osoby. Ponętne i głębokie kolory romantyzmu sprawiają wrażenie przyjemnych w dotyku i działają na zmysły.

Reebok

(R)ewolucja logo Reebok

Design / Ewa Brzozowska / 12 czerwca 2014

Logo Reebok jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków graficznych w branży sportowej. Odegrało znaczącą rolę w kreowaniu Reeboka jako jednej z wiodących marek odzieży sportowej na świecie.

spokoj

Typograficzne klimaty – Spokój

Design / Ewa Brzozowska / 21 maja 2014

Kroje pisma i kolory zastosowane w projekcie graficznym niosą ze sobą bardzo istotny przekaz. Wyrażane przez nie nastroje mogą być różnie postrzegane przez różnych odbiorców. Dlatego rolą grafika jest możliwie najbardziej bezpośrednie zwrócenie się ku konkretnemu odbiorcy i zastosowanie takich krojów pisma, które wywołają w nim odpowiedni oddźwięk.

KrojePisma

Kroje pisma i ich psychologia

Design / Ewa Brzozowska / 8 maja 2014

Wybór kroju pisma ze względu na przekazywane emocje i nastroje nie jest łatwym przedsięwzięciem. Często sprowadza się do instynktownej reakcji grafika. Niektóre kroje wydają się być np. frywolne lub eleganckie, szybkie lub wolne, ciemne lub jasne. Cechy te można sklasyfikować na podstawie ułożenia linii, wzajemnej zależności światła, grubości kresek, kontrastu, rodzaju połączeń i wykończeń. Wybierając odpowiedni krój, warto przyjrzeć się towarzyszącym tekstowi ilustracjom albo poszukać inspiracji w przedmiotach związanych z treścią przekazu.

Shell

Ewolucja logo Shell

Design / Ewa Brzozowska / 24 kwietnia 2014

Logo Shell przeszło długą drogę od czarno-białej realistycznej muszelki z 1900 do dzisiejszej charakterystycznej żółto-czerwonej prostej postaci. Sama nazwa firmy pojawiła się pierwszy raz w 1891 r. jako nazwa firmowa nafty przewożonej na Daleki Wschód przez firmę Marcusa Samuela. Zajmował się on na początku handlem antykami i orientalnymi muszlami morskimi. W 1904 r. zmieniono symbol muszli-małży na muszlę Pecten, czyli przegrzebka, która do dzisiaj stanowi element wizualny marki.

Kontrast

Sztuka kontrastu

Design / Ewa Brzozowska / 6 kwietnia 2014

Kontrast to jeden z najlepszych sposobów zwiększenia wizualnej atrakcyjności projektu. Ponadto uwidacznia on zależności pomiędzy różnymi elementami. Trzeba jednak zapamiętać złotą zasadę – aby kontrast był skuteczny, musi być odpowiednio silny. Bądźmy odważni! Jeśli różnica między zestawionymi elementami jest nieznaczna, zamiast kontrastu otrzymamy konflikt.

Raster-vs-wektor

Raster vs wektor

Design / Ewa Brzozowska / 15 marca 2014

Każdy, kto ma styczność z grafiką komputerową, zarówno z perspektywy projektanta jak i programisty czy klienta, powinien wiedzieć, czym różni się grafika wektorowa od rastrowej. Znajomość tych dwóch pojęć jest kluczowa w przygotowywaniu jakichkolwiek projektów graficznych, warto więc przyjrzeć im się bliżej.

logo-superman

Superlogo Supermana

Design / Ewa Brzozowska / 3 marca 2014

Logo Supermana jest jednym z najbardziej charakterystycznych i rozpoznawalnych symboli, jakie kiedykolwiek stworzono. Historia jego powstania i ewolucji jest interesująca tak samo jak historia samego superbohatera.