RGB kontra CMYK – sieć kontra druk

Design / Ewa Brzozowska / 12 lutego 2014

Warto uświadomić sobie istnienie dwóch ważnych modeli kolorów, używanych w grafice komputerowej – RGB i CMYK. Projekty stworzone w tych dwóch modelach mają zupełnie różne zastosowanie. Z modelu RGB korzystamy projektując grafiki do użytku cyfrowego, natomiast CMYK służy do projektowania materiałów drukowanych.

Historia loga McDonald’s

Design / Ewa Brzozowska / 29 stycznia 2014

Chyba trudno jest znaleźć w dzisiejszych czasach choć jedną osobę, która nie kojarzy złotej litery M z logo McDonalds. Założona w 1940 roku spółka w zawrotnym tempie zdominowała świat fast foodów. Ich charakterystyczne złote łuki można zobaczyć na całym świecie, przy każdej autostradzie i w każdym większym mieście, a liczba ich klientów już dawno przekroczyła miliardy. Przyjrzyjmy się zatem ewolucji logo tego fast foodowego giganta.

Zastosowanie infografik w biznesie

Design / Ewa Brzozowska / 16 stycznia 2014

Z pewnością znane jest każdemu powiedzenie, że “obraz jest wart więcej niż tysiąc słów”. Na tej właśnie zasadzie opiera się sens infografiki, czyli inaczej grafiki informacyjnej. Jest to obraz łączący w sobie dane z grafiką i służy do zwięzłego prezentowania danych, procesów, faktów, hierarchii czy zależności. Proces tworzenia i publikowania infografik określa się mianem wizualizacji danych, projektowania informacji bądź architektury informacji. Infografika może dotyczyć zarówno konkretnych danych statystycznych jak i zwykłych faktów na dowolny temat. Możliwości są nieograniczone.

Logo Apple – historia nadgryzionego jabłka

Design / Ewa Brzozowska / 19 grudnia 2013

Logo firmy Apple Inc. w kształcie nadgryzionego jabłka jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków na świecie. Bezpośrednie nawiązanie do nazwy firmy, czytelność i prostota symbolu okazały się skutecznym przepisem na sukces. Jednak ostateczny wygląd logo Apple jest efektem wieloletniej ewolucji, której początki znacznie odbiegały od obecnie znanej nam formy.

Psychologia kolorów i ich znaczenie w budowaniu wizerunku

Design / Ewa Brzozowska / 7 grudnia 2013

Odpowiednio dobrane kolory mają potężną moc w kreowaniu wizerunku i budowaniu marki. Teoretycznie nawet czarno-biały projekt może prezentować sobą dynamikę poprzez kontrast rozmiarów, szarości i świateł, ale dopiero po wprowadzeniu koloru zyskuje nowy wymiar, wzmacnia siłę wyrazu i zwiększa klarowność prezentowanych informacji.

Dlaczego profesjonalne logo jest ważne?

Design / Ewa Brzozowska / 26 listopada 2013

Logo jest twarzą każdej firmy. Tak jak oczy są zwierciadłem duszy, tak logo jest odzwierciedleniem przedsiębiorstwa. Ma ono wielki wpływ na to, czy firma jest rozpoznawalna, jak potencjalni klienci się do niej odnoszą i czy budzi ona ich zaufanie. Dlatego ważne jest, by logo było profesjonalnie wykonane. Jednak często przedsiębiorcy mają tendencję do bagatelizowania i pomijania tego kroku lub korzystania z banalnych rozwiązań „na szybko”, np. gotowych clipartów, żeby tylko móc zacząć działać. Ten brak odpowiedzialności może odbić się negatywnie na reputacji firmy. Ignorowanie tak podstawowego elementu identyfikacji sprawia, że marka będzie wyglądać amatorsko i nierzetelnie. Dlatego inwestycja w profesjonalne logo ma kluczowe znaczenie dla sukcesu firmy.