google-analytics

Google Analytics w praktyce – cele

Strony internetowe / Łukasz Socha / 14 stycznia 2015

Każda strona internetowa powstaje w określonym celu – sklep internetowy chce sprzedać jak najwięcej produktów, strony firmowe mają zachęcić do kontaktu itd. Jak już strona www zostanie stworzona warto sprawdzać czy spełnia założone cele. Do tego można wykorzystać Google Analytics.

google-analytics

Google Analytics w praktyce – zdarzenia

Strony internetowe / Łukasz Socha / 3 grudnia 2014

Zdarzenia w Google Analytics służą do śledzenia zachowań użytkowników na stronie internetowej. Dzięki nim można zbierać informacje na temat pobrań plików, kliknięcia w koszyk, odtworzenia filmu i wielu innych akcji. W czasach, gdy coraz więcej elementów jest ładowanych dynamicznie (bez odświeżenia całej strony) funkcja ta zyskuje na znaczeniu. W artykule pokażę jak wykorzystać mechanizm zdarzeń w praktyce.

SEO-grafika

Optymalizacja SEO – mobile friendly

Strony internetowe / Łukasz Socha / 20 listopada 2014

Google nie od dzisiaj zmienia „świat internetu”. Na przestrzeni lat byliśmy świadkami większych i mniejszych rewolucji. W ostatnich latach obserwujemy rewolucję mobilną – z roku na rok coraz większy ruch w internecie generowany jest za pomocą urządzeń mobilnych. W zgodzie z aktualnymi trendami Google postanowiło wprowadzić nowy standard – mobile friendly.

SEO-grafika

Rich snippets – przykład przepisu

Strony internetowe / Łukasz Socha / 4 listopada 2014

Rich snippets może zostać wykorzystany z powodzeniem także przez … serwisy kulinarne. Google umożliwia pokazanie w wynikach wyszukiwania informacji takich jak: zdjęcie, ilość kilokalorii, czas przygotowania, ocena. Informacje te z pewnością zwiększą atrakcyjność strony w wynikach.

SEO-grafika

Rich snippets – przykład filmu

Strony internetowe / Łukasz Socha / 21 października 2014

Ze względu na to, że roboty wyszukiwarek (w tym Google) nie potrafią odczytać treści multimedialnych (wideo, audio) ich pozycjonowanie jest mocno ograniczone. Dzięki Rich Snippets mamy jednak możliwość opisania pliku wideo, co po części rozwiązuje problem.

google-logo

Wyszukiwanie w Google bez personalizacji

Strony internetowe / Łukasz Socha / 1 października 2014

Google już od kilku lat personalizuje wyniki wyszukiwania. Poprzez analizę odwiedzanych przez nas stron Google stara się dopasować wyniki wyszukiwania tak, by najbardziej odpowiadające linki dla nas znalazły się na wyższych miejscach. Co w sytuacji, gdy chcemy sprawdzić pozycję naszej strony?