Reebok

(R)ewolucja logo Reebok

Design / Ewa Brzozowska / 12 czerwca 2014

Logo Reebok jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków graficznych w branży sportowej. Odegrało znaczącą rolę w kreowaniu Reeboka jako jednej z wiodących marek odzieży sportowej na świecie.

Pierwszy logotyp powstał w 1895 roku w Anglii. Nie dało się chyba bardziej bezpośrednio nawiązać do pochodzenia firmy, niż przez obecność w logo flagi brytyjskiej. Na przestrzeni lat 1895 – 1986 zmieniono delikatnie kształt napisu, zostawiając jednak ogólną, brytyjską formę.

Przemiany loga Reebook w latach 1895-1986

Przełom w postaci znaczka, który stał się najbardziej charakterystycznym elementem marki Reebok nastąpił w roku 1986. Wtedy to zrezygnowano z oczywistej flagi brytyjskiej na rzecz dość abstrakcyjnego symbolu – przecinających się krzywych. Zmiana ta oznaczała rozpoczęcie nowej ery i jakości firmy oraz jej produktów.

Przemiany loga Reebook w roku 1986

W takiej formie logo przetrwało 10 lat, żeby w 1996 roku zmienić kolor na czerwony. Zabieg ten nie odniósł wielkiego sukcesu. Kontynuując eksperymenty, w 1998 roku spróbowano uderzyć w inną stronę – postawiono na „bezimienną” tożsamość marki, zostawiając same przecięte linie. Ów symbol stał się już na tyle charakterystyczny i rozpoznawalny, że wydawać się to mogło dobrym krokiem. Jednak już dwa lata później zmieniono zdanie i sam symbol zmieniono jednak na napis.

Przemiany loga Reebook w latach 1996-2000

Twórcy marki nie byli zbyt zdecydowani, bo w roku 2002 znów zmieniono napis na prostszy i czerwony. Pochylono także litery, dodając logotypowi dynamiki i szybkości. Ale już po dwóch latach wrócono znowu do stosowanego wcześniej symbolu przeciętych linii, dodano jedynie obramówkę, zachowując wykorzystane wcześniej dynamiczne pochylenie symbolu.

Przemiany loga Reebook w latach 2002-2004

To logo też nie przyjęło się na długo, bo po kolejnych dwóch latach, w roku 2006, firma dostrzegła okazję do stworzenia więzi z młodymi odbiorcami i wprowadziła nową linię o nazwie „Rbk”. Ogromna popularność tego rebrandingu zachęciła firmę do dalszego rozwoju z naciskiem na młodych klientów. Mimo wielkiego sukcesu tego posunięcia, ich rzeczywista marka okazała się na tyle ponadczasowa, że w 2008 roku wrócono do pełnej nazwy – Reebok, jednak w nieco innej formie, która towarzyszyła nam aż do niedawna.

Przemiany loga Rebook w latach 2006-2008

W 2014 roku wraz z wprowadzeniem linii produktów CrossFit i nakierowania działań na produkty typowo fitness, logo znów się zmieniło – znany do tej pory symbol odszedł w zapomnienie, a na jego miejsce wkroczył minimalistyczny czerwony trójkąt – delta. Krój pisma jest nowoczesny, gruby i prosty, co przekłada się bezpośrednio na politykę firmy i jest niezwykle skuteczne w budowaniu jej tożsamości i osobowości.

Przemiany loga Reebook w 2014 roku

Aktualny symbol znacznie odbiega od „wałkowanych” przez lata przecinających się linii. Wreszcie postawiono na całkowitą prostotę, elegancję, które mogą przynieść firmie porównywalnie wiele korzyści, co poprzedni znak.

Kolor logo Reebok

Przeglądając historię ewolucji logo Reebok wydaje się, że twórcy nie mogli zdecydować się, na który kolor postawić – czerwony czy niebieski. Obydwa kolory niosą ze sobą mocny przekaz, który nawiązuje do odpowiednich cech marki. Niebieski symbolizuje doskonałość, klasę, niezawodność i zaangażowanie, natomiast czerwony stymuluje do działania i podejmowania decyzji, podkreśla siłę, moc, determinację, pasję i przywództwo. Kolory te występują również we fladze brytyjskiej, co też mogło mieć wpływ na oscylację między właśnie tymi kolorami.

Aktualnie postawiono na czerwony, jednak kto wie, na jak długo ;)

Co sądzisz o wpisie?
BeżnadziejnySłabyŚredniDobryBardzo dobry (Brak ocen, bądź pierwszy!)
Loading...