google-analytics

Google Analytics w praktyce – cele

Strony internetowe / Łukasz Socha / 14 stycznia 2015

Każda strona internetowa powstaje w określonym celu – sklep internetowy chce sprzedać jak najwięcej produktów, strony firmowe mają zachęcić do kontaktu itd. Jak już strona www zostanie stworzona warto sprawdzać czy spełnia założone cele. Do tego można wykorzystać Google Analytics.

Co chcę sprawdzić dzięki Google Analitycs?

Jedną z funkcji strony racymind.pl jest zainteresowanie potencjalnego klienta ofertą i zachęcenie go do kontaktu, czyli odwiedzenia strony http://racymind.pl/kontakt/ lub http://racymind.pl/kontakt/wycena/. Dzięki celom chcę zliczać ilość wyświetleń tych 2 podstron.

Konfiguracja celu

Pierwszym krokiem jaki trzeba uczynić jest przejście do części administracyjnej konta Google Analytics i wybranie zakładki Cele.

Cele w Google Analytics

Po kliknięciu w Cele wyświetli się poniższy widok. Żeby dodać nowy cel kliknij przycisk +CEL.

Cele w Google Analytics

Konfiguracja celu – krok 1

Konfiguracja celu w Google Analytics - krok 1

Konfiguracja celu odbywa się w 3 krokach. W pierwszym można wybrać jeden z przygotowanych szablonów przez Google – są to najbardziej typowe akcje na stronie. Ja chcę analizować wejścia na podstrony kontaktu, a więc wybieram Kontakt z nami.

Konfiguracja celu – krok 2

Konfiguracja celu w Google Analytics - krok 2

W drugim kroku opisuje się cel – podaje nazwę oraz typ. Do dyspozycji są 4 rodzaje akcji:

  • Miejsce docelowe – odwiedzenie konkretnej strony www.
  • Czas trwania – cel zostanie spełniony, jeżeli użytkownik spędzi określony czas na stronie.
  • Strony/ekrany na sesję – cel zostanie spełniony, jeżeli użytkownik odwiedzi określoną ilość podstron.
  • Zdarzenie – cel zostanie spełniony, jeżeli zajdzie określone zdarzenie.
  • W moim przykładzie wybieram Miejsce docelowe.

    Konfiguracja celu – krok 3

    Konfiguracja celu w Google Analytics - krok 3

    Ostatni krok może się nieco różnić w zależności od wybranego typu celu. Dla Miejsce docelowe są 3 opcje konfiguracji:

    • Miejsce docelowe – jeżeli podany adres www zostanie odwiedzony cel zostanie spełniony.
    • Wartość – opcja ta przydatna jest dla sklepów internetowych pozwala ustalać wartości pieniężne określonym celom.
    • Ścieżka – Pozwala określać konkretne miejsca, z jakich użytkownik przybył. Przydatna opcja, gdy chcemy mierzyć skuteczność określonych podstron – np. z ofertą.

    Na koniec wystarczy zapisać cel i czekać na odwiedziny :)

    Analiza zgromadzonych informacji

    Statystyki zrealizowanych celów wyświetlane są w sekcji Konwersje -> Cele.

    Analiza celi w Google Analytics

    Definiując różne cele można w dość łatwy sposób przeanalizować, czy aktualna strona internetowa spełnia pierwotne założenia.

Co sądzisz o wpisie?
BeżnadziejnySłabyŚredniDobryBardzo dobry (Brak ocen, bądź pierwszy!)
Loading...