google-analytics

Google Analytics w praktyce – e-commerce

Strony internetowe / Łukasz Socha / 26 lutego 2015

Google Analytics udostępnia bardzo przydatne narzędzie dla wszystkich tych, co prowadzą sklep internetowy. Tym narzędziem jest moduł e-commerce.

Do czego może mi się przydać moduł e-commerce?

Poprawnie skonfigurowane e-commerce pozwala zbierać informacje na temat zamówień, zakupionych produktów, informacji o klientach, statystyk sprzedaży.

Powyższe informacje przydadzą się na przykład do analizy skuteczności kampanii reklamowych. W przypadku sklepu internetowego o skuteczności nie decyduje ilość odwiedzin, a ilość złożonych zamówień.

Konfigurowanie modułu e-commerce

Na początek konieczne jest aktywowanie opcji w ustawieniach Google Analytics. W tym celu przejdź do zakładki Administracja, wybierz Ustawienia e-commerce i włącz moduł.

Ustawienia e-commerce

Implementacja kodu śledzenia

Kolejnym krokiem jest dodanie kodu śledzącego na stronie www. Dodaje się go po dokonaniu zamówienia – np. na podstronie z podziękowaniem za zakup. Przykładowy kod wygląda następująco:


    ga('require', 'ecommerce'); // ładowanie modułu e-commerce
    ga('ecommerce:addTransaction', {
        'id': '12345',                     // ID transakcji
        'affiliation': 'Sklep partnerski', // Nazwa sklepu lub programu partnerskiego
        'revenue': '100',                  // Kwota netto
        'shipping': '20',                  // Koszt dostawy
        'tax': '23',                       // Podatek
        'currency': 'PLN'                  // Waluta

    });
    ga('ecommerce:addItem', {
        'id': '12345',                        // ID transakcji
        'name': 'E-book O optymalizacji SEO', // Nazwa produktu
        'sku': 'sku01',                       // SKU
        'category': 'E-booki',                // Nazwa kategorii
        'price': '123',                       // Cena
        'quantity': '1',                      // Ilość
        'currency': 'PLN'                     // Waluta
    });
    ga('ecommerce:send'); // wysyłanie wszystkich danych

Funkcja addTransaction przesyła do GA informacje o zamówieniu – ID, kwotę netto, koszty wysyłki itp. Z kolei addItem przypisuje do zamówienia zakupione produkty. Funkcję addItem wykonuje się dla każdego, zakupionego produktu.

To wszystko! W twoim panelu Google Analytics będą się teraz pokazywać składane zamówienia.

Jakie informacje uzyskam dzięki modułowi e-commerce?

Statystki skuteczności produktu. Dzięki temu wykresowi dowiesz się jakie produkty są najchętniej zamawiane.

Skuteczność produktu w Google Analytics

Skuteczność sprzedaży pokazuje zestawienie przychodów w danym dniu.

Skuteczność sprzedaży w Google Analytics

Zakładka transakcje zawiera listę wszystkich transakcji w wybranym okresie czasu.

Transakcje w Google Analytics

Zakładka czas do zakupu pokazuje liczbę dni i liczbę sesji potrzebnych do realizacji zakupu, począwszy od najnowszej kampanii, a skończywszy na zakończonej transakcji.

Co sądzisz o wpisie?
BeżnadziejnySłabyŚredniDobryBardzo dobry (Brak ocen, bądź pierwszy!)
Loading...