google-analytics

Google Analytics w praktyce – filtry

Strony internetowe / Łukasz Socha / 10 lutego 2015

W ostatnich dwóch artykułach pokazywałem jak zbierać przydatne informacje za pomocą Google Analytics. Zapewne chcesz, by zebrane dane były jak najbardziej miarodajne (np. wykluczyć swoje wejścia na stronę). Do tego celu można wykorzystać filtry :)

Co chcę osiągnąć dzięki filtrom?

To akurat jest oczywiste – chcę, by w statystykach nie były widoczne moje wejścia. Częste wejścia mogłyby w znacznym stopniu przekłamywać wyniki. Oczywiście GA udostępnia więcej możliwości filtrowania…

Konfigurowanie filtrów

Pierwszym krokiem jaki trzeba uczynić jest przejście do części administracyjnej konta Google Analytics i wybranie zakładki Wszystkie filtry.

Filtry w Google Analytics

Po otwarciu zakładki wyświetli się lista aktualnych filtrów. Jeżeli chcesz dodać nowy kliknij +NOWY FILTR.

Dodawanie nowego filtru w Google Analytics

Jak widzisz formularz nie jest bardzo rozbudowany :). Przeanalizujmy po kolei wszystkie pola.

Nazwa filtru – nazwa pod jaką filtr wyświetli się na liście.

Typ filtru – GA udostępnia 2 opcje:

  • Predefiniowany – zawiera kilka opcji filtrowania przygotowanych przez Google. W większości przypadków opcja ta jest wystarczająca.
  • Niestandardowe – z wykorzystaniem wyrażeń regularnych istnieje możliwość stworzenie rozbudowanego filtru – np. można wykluczyć ze statystyk ruch z WI-FI.
Typ predefiniowany

Po wybraniu typu predefiniowanego do ustawienia są jeszcze:

Wybierz rodzaj filtru – filtr można wykluczyć albo brać tylko jego pod uwagę (reszta danych nie będzie uwzględniana).

Wybierz źródło lub miejsce docelowe – w tym polu określa się co uwzględnić w filtrze. Do wyboru są 4 opcje:

  • Ruch z domeny ISP
  • Ruch z adresów IP – moim zdaniem najbardziej przydatna opcja. Najlepiej wykluczyć IP wszystkich urządzeń z jakich korzystasz.
  • Ruch do podkatalogów
  • Liczba wizyt na tej nazwie hosta

W polu Wybierz wyrażenie określa się dopasowanie reguły do wpisanej wartości (może być równa, zaczynać się od.. itp).

Na koniec wybierz widok danych w jakich ma być zastosowany filtr i zapisz :).

Typ niestandardowy

Jeżeli potrzebujesz bardziej zaawansowanego filtrowania przydać się może typ niestandardowy. Z listy możliwości do wyboru jest między innymi: przeglądarka, ustawienia języka, szybkość łącza i wiele więcej…

Co sądzisz o wpisie?
BeżnadziejnySłabyŚredniDobryBardzo dobry (Brak ocen, bądź pierwszy!)
Loading...