SEO-grafika

Optymalizacja SEO – indeksowanie stron

Strony internetowe / Łukasz Socha / 27 maja 2014

Google w swoich działaniach dąży, by wyniki wyszukiwania zawierały wartościowe treści dla użytkowników. Robi to „nagradzając” odpowiednio strony z treścią o wysokiej jakości. Jako właściciele serwisu www powinniśmy zadbać, by strony niezbyt istotne dla użytkownika nie trafiały do wyszukiwarki, np. regulamin, strona logowania, polityka cookies itp.

Zarządzanie indeksowaniem za pomocą kodu HTML

Znając podstawy składni HTML możemy w łatwy sposób „poinformować” Google jakie akcje ma wykonać na odwiedzanej podstronie. W tym celu musimy dodać w sekcji head meta tag:

<meta name="robots" content="WARTOSC" />

W miejsce WARTOSC możemy wstawić jeden z poniższych argumentów:

  • all – wszystko zostanie zaindeksowane,
  • index, follow – wszystko zostanie zaindeksowane (to samo co all),
  • index – strona zostanie zindeksowana,
  • follow – zostaną zaindeksowane linki, w celu późniejszego odwiedzenia przez roboty (zostaje przekazana linkom moc pozycjonująca),
  • index, nofollow – strona zostane zaindeksowana, lecz linki na niej nie,
  • noindex, follow – zaindeksowane zostaną tylko linki,
  • noindex – strona nie zostanie zindeksowana,
  • nofollow – nie zostaną zaindeksowane linki (nie zostaje linkom przekazana moc pozycjonująca),
  • noindex, nofollow – roboty nie będą indeksować nic,
  • none – roboty nie będą indeksować nic (to samo co noindex, nofollow).

Jeżeli strona nie posiada meta tagu robots Google traktuje ja jakby wpisana była wartość all.

Zarządzanie indeksowaniem w WordPressie

Jeżeli strona zarządzana jest za pomocą WordPressa nie ma konieczności dodawania meta tagu w kodzie HTML. Możemy wykorzystać do tego wtyczkę All in One SEO Pack. Jeżeli jej nie posiadasz, zainstaluj ją.

racy-mind-instalacja-wtyczki

Po udanej instalacji wtyczka jest gotowa do działania. W edycji dowolnego wpisu lub strony pojawi się w dolnej części wpisu dodatkowy panel All in One SEO Pack. Możesz manipulować indeksowaniem zaznaczając odpowiednio poniższe pola formularza.

racy-mind-kontrola-indeksowania

Jakie strony indeksować, a jakie nie?

Warto przypisywać wartości index, follow wszystkim podstronom, które zawierają przydatną i unikalną treść. Przykładami takimi są: wpisy blogowe, artykuły, prezentacja oferty, opis firmy, dane kontaktowe, lista produktów, produkt.

Dla stron typu: regulamin, polityka cookies, strona logowania, rejestracja, krótkie komunikaty, komunikat błędu itp przypisuję noindex,follow. Strony takie nie zawierają zazwyczaj interesującej treści. Poza tym teksty tego typu podstron są bardzo podobne na wielu podstronach, a więc nie są one atrakcyjne dla Google.

Możesz sprawdzić jak wygląda indeksowanie na twoich stronach za pomocą tego narzędzia.

Pobierz ebooka o optymalizacji stron internetowych

Co sądzisz o wpisie?
BeżnadziejnySłabyŚredniDobryBardzo dobry (Brak ocen, bądź pierwszy!)
Loading...