SEO-grafika

Rich snippets – przykład filmu

Strony internetowe / Łukasz Socha / 21 października 2014

Ze względu na to, że roboty wyszukiwarek (w tym Google) nie potrafią odczytać treści multimedialnych (wideo, audio) ich pozycjonowanie jest mocno ograniczone. Dzięki Rich Snippets mamy jednak możliwość opisania pliku wideo, co po części rozwiązuje problem.

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <title>Film wideo</title>
</head>
<body>
<div itemprop="video" itemscope itemtype="http://schema.org/VideoObject">
    <h2>Video: <span itemprop="name">Tytuł</span></h2>
    <meta itemprop="duration" content="T1M33S" />
    <meta itemprop="thumbnailUrl" content="miniaturka-filmu.jpg" />
    <meta itemprop="contentUrl" content="http://www.example.com/video123.flv" />
    <meta itemprop="embedUrl" content="http://www.example.com/videoplayer.swf?video=123" />
    <meta itemprop="uploadDate" content="2014-10-21T08:00:00+08:00" />
    <meta itemprop="expires" content="2014-10-21T19:00:00+08:00" />
    <object ...>
    <param ...>
    <embed type="application/x-shockwave-flash" ...>
    </object>
    <span itemprop="description">Opis filmu</span>
</div>
</body>
</html>

Mając tak opisany film wideo możemy zyskać dwie, istotne rzeczy. Nasz film może trafić do „Google filmy”, a więc zyskujemy dodatkowy kanal do zdobycia użytkownika. Poza tym w głównej wsyzukiwarce nasze wideo może zyskać miniaturkę z kadrem filmu. Takie wyróźnienie na tle „zwykłych” wyników z pewnością zwróci uwagę interanuty :).

A tak wygląda lista wyników z „Google filmy”:

lista filmów w wyszukiwarce Google

Co sądzisz o wpisie?
BeżnadziejnySłabyŚredniDobryBardzo dobry (Brak ocen, bądź pierwszy!)
Loading...